“ဧည့္သည္”ဆိုသည္မွာ လာျပီးလွ်င္ ျပန္သြားရသူျဖစ္၏ လာျခင္းကား “အျဖစ္” ျပန္ျခင္းကား “အပ်က္” တည္း၊ မိမိရင္တြင္း၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ၀မ္းသာမႈ၊ ၀မ္းနည္းမႈ၊ ခ်မ္းသာမႈ၊ ဆင္းရဲမႈ တို႔သည္ မိမိထံ ခဏအလည္လာေသာ ဧည့္သည္မ်ားသာ ျဖစ္၏။ မိမိခင္မင္တြက္တာေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ပစၥည္းဥစၥာ ရတနာမ်ားသည္လည္း ခဏတာအလည္လာေသာ ဧည့္သည္မ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏ “ဧည့္သည္ကို စြဲလန္းလွ်င္ သင္သာ ဆင္းရဲမည္။ ဧည့္သည္ဟူသည္ ဖိတ္ေခၚ၍ လာေသာ ဧည့္သည၊္ မဖိတ္ေခၚပဲ သူအလိုလိုေရာက္လာေသာ ဧည့္သည္၊ ရင္းႏွီးျပီး သူ႕အလိုလိုေရာက္လာေသာ ဧည့္သည္ဟူ၍ သုံးမ်ဳိးသံုးစား ရွိပါသည္။ စာေရးသူသည္ ငယ္ငယ္ေလးက သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ ေနရတာ အရမ္း ခုံမင္သည္။ ခုံမင္သည့္ အေလွ်ာက္ မၾကာခဏ စိတ္ဆင္းရဲရသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ေက်ာင္းပိတ္ျပီး ကိုယ့္ဌာနကို ျပန္ၾကသည့္အခါ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ကားဂိတ္ ေမာ္ေတာ္ဆိပ္ ေလယာဥ္ကြင္း လိုက္ပို႔ ၾကသည္။ တကယ္ခင္ရင္ တကယ္ခြဲရခက္တယ္ဆိုတာ တရားသေဘာမပါ ေလာကလူသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မ်က္ရည္၀ဲ၀ဲျပီး က်န္ခဲ့/ ထြက္သြားခဲ့ ၾကရတယ္။ တကယ္တမ္းစဥ္းစားၾကည့္ရင္ လူ႔ဘ၀ဆိုတာ လက္ျပ၊ႏႈတ္ဆက္၊ ေၾကြကြဲ၊ထြက္ခြာပါ။ ကေလးဘ၀တုန္းကေတာ့ ပူေဆြးမႈက အေလ်ာ္အစား သိပ္မ်ားဘူး ၾကီးလာေလေလ အေလ်ာ္အစားက ပိုမ်ားေလေလပဲ ဒါေၾကာင့္ သတိေမ့ျပီး ေၾကကြဲေနမည့္ အစား တရားသေဘာနဲ႔ ေတြးၾကည့္ရင္ေတာ့ ပိုထင္သာျမင္သာ ျဖစ္လာတယ္။ အထူး သျဖင့္ တစ္ေယာက္တည္း ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းေနတဲ့အခါ ပိုသိလာရတယ္။
ဧည့္သည္ဆိုတာ အလိုအေလ်ာက္လာတဲ့ ဧည့္သည္ေတြက မိတ္ေဆြျဖစ္ေပမယ့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္ေတြအတြက္ေတာ့ မၾကားခ်င္ဆံုး သတင္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္လိုမွ ေရွာင္လို႔ေတာ့ မလြတ္ပါဘူး အဲဒါကေတာ့ “ဇာတိ၊ ဇရာ၊ မရဏ ပါပဲ။ ဒီအထဲမွာ ေသျခင္းတရားက ပိုအတိက်ဆံုး တရားပဲ” ေသျခင္းတရားကိုေတာ့ လူ႔ေလာကမွာ ေခတ္စားေနတဲ့ လာဘ္ေပးလို႔ မရပါဘူး။ သူက သိပ္တိက်ျပတ္သားတယ္။ ေသမင္းနဲ႔ အခ်ိန္းအခ်က္လုပ္လို႔ မရဘူး။ အလိုအေလ်ာက္ မပိတ္ေခၚပဲေရာက္လာတဲ့ ဧည့္သည္က ေတာ့ အိုျခင္း တရားပဲ။ သူကေတာ့ ဖိတ္ေခၚသည္ျဖစ္ေစ၊ မဖိတ္ေခၚသည္ျဖစ္ေစ၊ သူ႔အခ်ိန္က်ရင္ ေသခ်ာေရာက္လာမွာ မလြဲဧကန္ပဲ။ ေနာက္ဧည့္သည္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ပစၥည္းဥစၥာ၊ ေဆာင္အေယာင၊္ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ ၀မ္းနည္းမႈေတြပါ။ ဗုဒၶျမတ္စြာကလည္းေျပာပါတယ္ “စိေတၱန နီယေတ ေလာေကာ” တဲ့ စိတ္ကေတာ္ေတာ္အေရးပါတယ္။ ဖိတ္ေခၚျပီးလာတဲ့ ဧည့္သည္ကေတာ့ စိတ္နဲ႔ အမ်ားဆံုးပတ္သတ္ေန တယ္လို႔ စာေရးသူထင္တယ္။ အိုျခင္းနာျခင္းေသျခင္းက သဘာ၀တရား။ ဘယ္လိုမွ ျပဳျပင္ေျပာင္းလြဲလို႔ မရတဲ့ အရာပါ။ ဤသေဘာကုိ “ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ သိေအာင္က်င့္” ရမည့္ မူ၀ါဒျဖစ္သည္။ ။
(သတၱ၀ါ ခပ္သိမ္း အပူကင္း ျငိမ္းခ်မ္း ၾကပါေစ။ ။)
(သတၱ၀ါ ခပ္သိမ္း အပူကင္း ျငိမ္းခ်မ္း ၾကပါေစ။ ။)
No comments:
Post a Comment