Thursday, January 20, 2011

ဘာကို ပိုင္ဆိုင္ထားတာလဲ


ပိုင္ဆိုင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သတ္၍ စဥ္းစားၾကည့္မိ၏။ သက္ရွိအခ်င္းခ်င္း တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ အျပန္အလွန္ ပိုင္ဆုိင္မႈ၊ သက္မဲ့၀တၳဳပစၥည္းတို႔အေပၚ သက္ရွိတို႔က ပိုင္ဆိုင္သည္ဟု သတ္မွတ္ထားမႈတို႔သည္ ေလာကအလယ္၌ ျပန္႔က်ယ္လွစြာ၏။

ပိုင္ဆုိင္ျခင္း၊ ပိုင္ဆိုင္မႈ၊ ပိုင္ဆိုင္လိုမႈ၊ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ စသည္တို႔ေၾကာင့္ပင္ အမႈတေပါင္းတို႔ ရႈပ္ေထြး၍ အက်ယ္က်ယ္ မျငိမ္းဖြယ္တို႕သည္ ေလာကသားတို႕အား အုပ္မိုးထားသည္သို႔ ရွိေနေလသည္။ ငါပိုင္ဆိုင္သည့္ကား၊ ငါပိုင္ဆိုင္သည့္ ေငြေၾကး၊ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ေရႊေငြရတနာ၊ ငါပိုင္ဆုိင္သည့္ ေက်ာက္သံ ပတၱျမား၊ သူပိုင္ဆိုင္သည့္ လုပ္ငန္း၊ ငါပိုင္ဆိုင္သည့္ေနရာ၊ သူပိုင္ဆိုင္သည့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္… စသည္ျဖင့္ သက္မဲ့ပစၥည္းႏွင့္ ပစၥည္းျဒပ္ထု အျဖစ္မျမင္ရေသာ ရာထူး၊ အာဏာ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္စသည္တို႔ အေပၚ၌ပင္ သတ္မွတ္ထားခ်က္တို႕သည္ သက္ဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္အသီးသီး၏ စိတ္ႏွလံုးအိမ္၌ အစြဲပညတ္ခ်က္တို႔ကို သံမႈိႏွက္ထားသကဲ့သို႔ ရွိေလ၏။ သက္ရွိျဖစ္သည့္ လူသားအခ်င္းခ်င္းတို႕အေပၚတြင္မူ အစြဲက ထိုထက္ပိုေခ်ေတာ့မည္။ ငါ့သား၊ ငါ့သမီး၊ ငါ့မယား၊ ငါ့ေဆြမ်ဳိး၊ ငါ့တပည့္၊ ငါ့ဆရာ၊ ငါ့အသိုင္းအ၀ိုင္း၊ ငါ့မိသားစု… အယုတ္ဆံုး အိမ္ေမြးတိရစၱာန္ေလးက အစ ငါ့ေခြး၊ ငါ့ေၾကာင္ စသည္ျဖင့္ ေလာက ပညတ္ခ်က္တို႕ေၾကာင့္ စိတ္ႏွလံုးအိမ္အတြင္း စူး၀င္ေနေသာ ‘ အစြဲ ’ ေတြကား ေရတြက္၍မကုန္။

လူ႕ဘ၀ေရာက္လာ၊ ေလာကသတ္မွတ္ခ်က္ေရစီးေၾကာင္းထဲ ေမ်ာပါ၊ ေရးစီးေၾကာင္းသံုး ေ၀ါဟာရေတြႏွင့္ ေပ်ာ္မဆံုး၊ ေမာ္မဆံုး၊ တျပံဳးျပံဳးႏွင့္ ရွိခဲ့ေလသမွ် မိမိေနခြင့္ သတ္တမ္းကုန္ဆံုးေသာအခါ မည္သည့္ပိုင္ဆိုင္မႈကို ယူသြားမည္းလဲဟု မိမိကိုယ္ကို စမ္းေမးၾကည့္ေလလွ်င္…။ ေသလြန္ျပီးသည့္တိုင္ေအာင္ က်န္ရစ္ခဲ့သူတို႕အား အသံတိတ္စကားေျပာသြားခဲ့ေသာ အမတ္ၾကီးဦးေပၚဦး၏ ‘ ေခါင္း ’ အျပင္ဘက္ လက္တစ္ဖက္ထုပ္ျပသြားခဲ့ပံုသည္ မေမ့ႏိုင္စရာ။ လက္ထဲတြင္ ဘာမွ်မရွိ။ ဘာမွ်ယူသြား၍ မရ။ အသက္ရွင္ေနစဥ္ ပိုင္ဆိုင္သည္ဟု ထင္ထားခဲ့ေလသမွ် တစ္ထုပ္တစ္ပိုက္တို႔သည္ အေလာင္းေကာင္ဘ၀ ေရာက္ေသာအခါ လက္ထဲတြင္ ဗလာနတၳိ။ ခ်န္ထားခဲ့ရမွာေတြ အတြက္အခ်ိန္အမ်ားၾကီးေပး၊ အစြဲေတြအမ်ားၾကီး အ၀င္ခံ၊ ပညတ္ဆူးေတြ ႏုတ္မရေအာင္ ပြစာၾကဲခဲေလသမွ်၊ လားရာဂတိ အပါယ္ေလးဘံုကား အသင့္ၾကိဳလင့္ေခ်ျပီ။ ယူသြားရမည့္ ကုသိုလ္ကံအရွိန္အဟုတ္သတၱိ သတိတရားကိုမူ အေလ့အက်င့္ ယူ၍ မထူေထာင္ထားခဲ့ေလသမွ် ေသေပါက္ေသ၀ေရာက္မွ ကပ္၍ထူေထာင္ေလ့က်င့္ခ်ိန္လည္း မရေတာ့ျပီ။ ပိုင္ဆိုင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သတ္၍ ျပင္ပ ဗဟိဒၶ သတ္မွတ္ခ်က္တို႔သည္ပင္ စိတ္ႏွလံုးအိမ္အတြင္း၌ ႏုတ္မရေသာ ဆူးအျဖစ္၊ စူးနစ္၀င္ေစသကဲ့သို႔ သံေ၀ဂ ဥာဏ္ထင္ဟပ္၍ တရားရွာ၊ တရားအားထုတ္၊ တရားအလုပ္လုပ္ေနသူတို႕၌လည္း အတြင္းအဇၨ်တၱ ပညတ္ဆူးတို႔ စူး၀င္ႏိုင္ေသးသည္ကို သတိျပဳမိရန္ လို၏။ ငါတရာရွာေနတယ္၊ ငါတရားရေနျပီ၊ ငါရထားတဲ့တရား၊ ငါပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့တရား စသည္ျဖင့္ ဥာဏ္မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ႏိုင္ေသာ တရားကိုပင္ မူပိုင္ခြင့္၊ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ေတြ သတ္မွတ္လိုၾကသည့္ ေယာဂီတို႕လည္း ရွိတတ္ၾက၏။ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ရာ၊ ေအးျငိမ္းရာ၌ ထာ၀ရခိုလံႈခြင့္ရရာ အခြင့္အေရးသည္ အျခားမဟုတ္။ ပိုင္ဆိုင္သည္ ဟူေသာ အစြဲအမွန္သမွ် ျဖဳတ္ခဲ့ျခင္းေပတည္း။ နစ္၀င္ေနေသာ ပညတ္ဆူးမွန္သမွ် ‘ ႏုတ္ ’ ဟုျခင္းေပတည္း။
ဤေနရာတြင္ မူလပဏၰာပါဠိေတာ္လာ အလဂဒၵဴပမသုတ္မွ ဘုရားရွင္၏ အဆံုးအမကို နားႏွင့္ ဆက္ဆက္ၾကားသည္သို႔ ၾကားေယာင္လာမိ၏။
ရဟန္းတို႕-
ဤေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ အၾကင္ျမက္၊ သစ္သား၊ သစ္ရြက္၊ သစ္ခက္သည္ ရွိ၏။ ၄င္းတုိ႕ကို လူအေပါင္းသည္ ယူေဆာင္လွ်င္လည္းေကာင္၊ မီးရႈိ႕လွ်င္လည္းေကာင္း အလိုရွိသလို ျပဳမူလွ်င္လည္းေကာင္း ‘ ငါတို႔ကို လူအေပါင္းက ယူေဆာင္ၾကသည္၊ မီးရႈိ႕ၾကသည္၊ အလိုရွိသလို ျပဳၾက၏ ’ ဟူေသာ အၾကံအစည္သည္ ျဖစ္သေလာ ဟု (ေမးေတာ္မူ၏။)
အရွင္ဘုရား- ထုိသို႕မျဖစ္ပါဟု ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။ ထိုသို႔မျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။
အရွင္ဘုရား- ဤျမက္၊ သစ္သား၊ သစ္ခက္၊ သစ္ရြက္သည္ တပည့္ေတာ္တို႔၏ ကိုယ္သည္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာသည္လည္းေကာင္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ပါတည္း…။
ရဟန္းတို႔ ဤအတူပင္ သင္တို႔၏ ဥစၥမဟုတ္ေသာ တရားကိုပယ္စြန္႕ၾကကုန္ေလာ့၊ ထိုတရားကိုပယ္စြန္႔ေသာ္ သင္တို႔မွာ ရွည္ၾကာစြာေသာ ကာလပတ္လံုး စီးပြားျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းငွာ ျဖစ္လတၱံ႕။
ရဟန္းတို႔-
အဘယ္တရားသည္ သင္တုိ႔၏ ဥစၥာမဟုတ္ေလသနည္း။
“ ရုပ္” သည္ သင္တုိ႔၏ ဥစၥာမဟုတ္။ ထိုရုပ္၌ျဖစ္ေသာ ဆႏၵရာဂကို ပယ္စြန္႔ေသာ္ သင္တို႔မွာ ရွည္ၾကာေသာ ကာလပတ္လံုး စီးပြားျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းငွာ ျဖစ္လတၱံ႕။
ခံစားျခင္း “ေ၀ဒနာ” သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာမဟုတ္္၊
မွတ္သားျခင္း “သညာ” သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာမဟုတ္။
 ျပဳျပင္စီရင္မႈ “သခၤါရ” သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာမဟုတ္။
အထူးသိမႈ “၀ိညာဏ” သည္ သင္တို႔၏ ဥစၥာမဟုတ္။ ၄င္းတို႔ကို ပယ္စြန္႔သည္ရွိေသာ္ သင္တို႔မွာ ရွည္ၾကာေသာ ကာလပတ္လံုး စီးပြားျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္းငွာ ျဖစ္လတၱံ႕။
ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တိုင္ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ႏူတ္ေတာ္ထြက္ တရားစကားပင္တည္း။
တရားရွာ၊ တရားအားထုတ္၊ တရားအလုပ္လုပ္ေနျခင္းတည္းဟူေသာ တရာလုပ္ငန္းသည္ ပိုင္ဆုိင္မႈ သတ္မွတ္ခ်က္ ေလာကပညတ္ထဲမွ ခြဲထြက္ကာ ပိုင္ဆုိင္လိုစိတ္ ျဖစ္ခဲ့သမွ်ကို ျပန္လည္ေလ့လာ ေနျခင္းလည္း ျဖစ္၏။ သည့္ေနာက္ ပိုင္ဆိုင္တာဟူ၍ မရွိ။ အသိတရားပင့္ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ပင္။ ထိုေသာအခါ ပိုင္ဆုိင္ျခင္း၊ ပိုင္ဆိုင္မႈ၊ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ ဆိုသည္ကို စြန္႕လႊတ္ႏိုင္မည့္ ဥာဏ္အဆင့္ေတြရင့္က်က္လာေပမည္။ ကိုယ့္နာမည္ အမည္ေပးထားေသာ ကိုယ့္ခႏၶာ၊ ကိုယ့္ရုပ္၊ ကိုယ္နာမ္တို႔သည္ပင္လွ်င္ ကိုယ္ပိုင္ေသာ အရာမဟုတ္၊ သဘာ၀တရား သက္သက္မွ်သာ ဟူေသာ အသိတည္းဟူေသာ သတိတရားကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ျပီဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူ သကဲ့သို႕ ရွည္ၾကာေသာ ကာလပတ္လံုး စီပြားျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း ျဖစ္ေနေတာ့မည္မွာ မလြဲဧကန္ပါတည္း။ ။


No comments:

Post a Comment