Tuesday, March 1, 2011

ေထရ၀ါဒသည္ တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္၀ါဒေလာ့

ဗုဒၶသာသနာတြင္ ေထရ၀ါဒႏွင့္ မဟာယနဟူ၍ ဂိုဏ္းကြဲၾကီးႏွစ္ခုက သိသာထင္ရွားစြာ တည္ရွိေနေပသည္။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီး ႏွစ္တရာေက်ာ္မွာ ေ၀ကာရာမေက်ာင္းတိုက္ ေ၀သာလီျမိဳ႕နားမွာ ဒုတိယသံဃာနယကို တင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာတင္ (Hinayana-ေထရ၀ါဒ) Mahāyana -မဟာယနလို႔ စတင္ကြဲသြားတယ္လို႔ စာေပကိုေလ့လာရင္း သိခဲ့ရပါတယ္။ Hinayana- ဆိုသည္ကား ငယ္ေသာယာဥ္၊  Mahāyana- ၾကီးေသာယာဥ္ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ တနည္း ေထရ၀ါဒ (southern Religion) မဟာယန ( western Religion) ဟုလည္း စာေပမွာ သံုးတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းသားတို႔သည္ ယင္းဂိုဏ္းကြဲၾကီးႏွစ္ခု၏ ပိဋကတ္က်မ္းစာတို႔အနက္ မဟာယနက်မ္းစာတို႔ႏွင့္သာ ဦးစြာေတြ႕ထိမႈရွိခဲ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ အထက္ကသံုးခဲ့သည့္အတိုင္း western Religion လို႔ အသံုးျပဳၾကသည္။ ထိုအျပင္ မဟာယန၀ါဒသည္ အေနာက္တိုင္းသားတို႔၏ မူလဘာသာအယူ၀ါဒႏွင့္ အေျခခံသေဘာတရားခ်င္း အေတာ္အတန္နီးစပ္သည္ျဖစ္ရာ ကမၻာ့အေနာက္ျခမ္းတြင္ ေထရ၀ါဒထက္ ဦးစြာေရာက္ရွိခဲ့သလို တြင္က်ယ္မႈလည္း မ်ားစြာရွိခဲ့ေပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာကား အေနာ္ရထာမင္းလက္ထက္မွ စ၍ မဟာယန၀ါဒေမွးမွိန္ခဲ့ျပီး ေထရ၀ါဒက “စံ” အျဖစ္တည္ရွိလာခဲ့သည္။ မဟာယနအယူအခ်ဳိ႕ႏွင့္ မိရိုးဖလာဓေလ့ထံုးစံအခ်ဳိ႕ကို ခံယူက်င့္သံုးမႈရွိေစကာမူ ျမန္မာႏိုင္ငံသား တိုင္းရင္းသား ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအျဖစ္သာ ခံယူထားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဒႆစာေပကို အထံု၀ါသနာၾကီးစြာ ေလ့လာလို္က္စားတတ္ျပီး အေနာက္တိုင္းစာေပႏွင့္လည္း အေတာ္အတန္ နီးစပ္သူတို႔အနက္ အခ်ဳိ႕မွာကား ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ  ဗုဒၶဘာသာ၀င္ က်မ္းတတ္ပညာရွင္မ်ားေရးသားျပဳစုထားသည့္ ဗုဒၶ၀ါဒ ဆိုင္ရာ သုေတနသန ျပဳခ်က္မ်ားကို ဖတ္ရႈေလ့လာရင္ မိမိတို႔ မိရိုးဖလာ ကိုးကြယ္ခဲ့ေသာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ နဂိုမူလထက္ ပို၍ ၾကည္ညိဳေလးစားကာ ဗုဒၶစာေပ၏ အႏွစ္သာရကို နားလည္သေဘာေပါက္သြားၾကသလို အျခားတစ္ဖက္တြင္လည္း ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာသည္ တစ္ကိုယ္ေကာင္းလြတ္ေျမာက္ေရး ၀ါဒ၊ တစ္ကိုယ္ေတာ္၀ါဒဟု ထင္ျမင္ယူဆကာ ေ၀ဖန္ရႈတ္ခ်ပစ္ပယ္မႈ ျပဳလိုသူမ်ားလည္း ရွိလာခဲ့သည္။
သူတို႔၏ အဓိကအေၾကာင္းျပခ်က္မွာ ေထရာ၀ါဒသည္ မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳေရးသားတည္းဟူေသာ တစ္ကိုယ္ေတာ္လြတ္ေျမာက္မႈကိုသာ အေရးတၾကီး ပန္းတိုင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားသည္။ အမ်ားသူငါ မ်က္ေမွာက္ျပဳ ၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ ေလာကီျပႆနာအေထြေထြကို ကူညီေျဖရွင္းေပးရန္ကား တာ၀န္မယူလ်စ္လ်ဴရႈထားသည့္ အယူ၀ါဒ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟုဆိုသည္။
ဗုဒၶသည္ ဘုရားမျဖစ္မွီ ေဗာဓိသတၱဘ၀ျဖင့္ သံသရာတြင္ က်င္လည္က်က္စားရင္ ျဖစ္ရာဘ၀၌ သတၱ၀ါတို႔ ေလာကီအက်ဴိူအတြက္ စြန္႕ျခင္းၾကီးမ်ားစြာ စြန္႕လႊတ္ျခင္းျဖင့္ ပါရမီျဖည့္က်င့္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးဘ၀တြင္သာ ေဗာဓိဥာဏ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳျပီး ဘုရားအျဖစ္ခံယူခ့ဲသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၏ ေနာက္လိုက္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းသည္ ေလာကုတၱရာကိစၥျဖစ္ေသာ ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ဤတစ္ဘ၀တည္းႏွင့္ သံသရာဇာတ္သိမ္းကာ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳမည့္အစား လူသားအက်ဳိးျပဳ ေလာကီကိစၥမ်ားတြင္ ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ျခင္းျဖင့္ ပါရမီျဖည့္ က်င့္သင့္သည္။ ေနာက္ဆံုးဘ၀တြင္မွ ၀ိပႆနာကိစၥကို ျပဳက်င့္ကာ ဘုရားအျဖစ္ခံယူရင္း ေလာကသားအေပါင္းကို ကယ္တင္ေစာင့္မသင့္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။  ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းဆိုရလွ်င္ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ကာ မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ မ်က္ေမွာက္ျပဳေရးလမ္းစဥ္ကို လိုက္နာက်င့္သံုးေနသူတို႔အား တစ္ကိုယ္ေကာင္းသမားဟု ယူဆၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ တစ္ကိုယ္ေကာင္းလမ္းစဥ္ျဖစ္သျဖင့္ နိမ့္က်သည္။ ထိုေၾကာင့္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာကို ဟိန (နိမ့္က်ေသာ+ ယုတ္ေလ်ာ့ေသာ+ ငယ္ေသာ) ယာန လမ္းစဥ္ Hinayana ဗုဒၶဘာသာဟု ေခၚဆိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အဓိပၸါယ္ဖြင့္ၾကသည္။

No comments:

Post a Comment