Tuesday, August 30, 2011

ဗုဒၶဘာသာ ႏွင့္ ဘာ၀နာ


စဥ္းစားမိတာေလးတစ္ခုပါ။ တရားစခန္းေတြမွာ ေျပာသံၾကားဖူးတာေလးကို သတိရမိလို႔ ဗုဒၶဘာ သာ၀င္မ်ား အေျပာမ်ားတာေလး တစ္ခုရွိတာကို စဥ္းစားမိတယ္။ ဘယ္တရား စခန္းက ေကာင္းတယ္ ဘယ္တရားစခန္းက ဘယ္လိုရွိတယ္ စသည္ျဖင့္ အေပၚယံကို ေျပာေနၾကတာကို ၾကားဖူးလို႔ပါ။ ပုဂၢဳိလ္ အမ်ဳိးမ်ဳိး စရုိက္အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိလို႔ တရားရတာမ်ဳိး ကြဲျပားသြားတာေတာ့ သဘာ၀ ယုတၱိရွိပါတယ္။ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ေၾကာင့္သာ လူေတြခံယူ ခ်က္ကြဲသြားတာပါ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန္၊ မာနဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြမွာ ရွိပါတယ္။ ခရစ္ယန္ဘာသာ၀င္၊ မူဆလင္ဘာသာ၀င္၊ ဟိႏၵဴဘာသာ၀င္ေတြမွာလည္းရွိတာပါ။ တျခားဘာသာ တရား ေတြမွာလည္း ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ မုဒိတာ ရွိသလိုပဲ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြမွာလည္းရွိပါတယ္။ ဘာ၀နာ ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ သံုးသန္႔ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သတိထားသင့္ပါတယ္။ တရားထိုင္တာ ဗုဒၶဘာ သာ၀င္မွ တရားထိုင္ခြင့္ရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာ၀နာက ဘာသာတရား အကန္႔အသတ္မရွိပါ။ လူတိုင္း လူတိုင္း တရားထိုင္ ျခင္းအလုပ္ကို လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဘယ္တရားစခန္းမွာ ဘယ္လူမ်ဳိး တရားထိုင္မွ ဘယ္လို တရား မ်ဳိးရမယ္ဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္လို ရာထူးရွိမွ ဘယ္လိုတရားစခန္းမွာ တရားထိုင္ ႏိုင္တယ္ဆိုတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိစိတ္ကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မႈ အေပၚမွာမူတည္ျပီး အေနအထားေလးကြဲသြားတာပဲ ရွိပါတယ္။
ဘာ၀နာသည္ ဘယ္ဘာသာတရားကိုမွ အေျခခံထားတာမဟုတ္ဘူး။ ျမတ္စြာဘုရားလည္း တရား အသစ္ေတြကို ရွာၾကံျပီး ေဟာခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူ။ ေရွးဘုရားရွင္အဆူဆူတို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ အတိုင္းေဟာၾကားခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာ၀နာသည္ သဘာ၀ တရား သာျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွ တရားထိုင္တယ္ တရားက်င့္ႏိုင္တယ္၊ ဟိႏၵဴမွ တရားထိုင္တယ္ ဟိႏၵဴမွ တရားက်င့္ႏိုင္တယ္၊ မူဆလင္မွ တရား ထိုင္ႏိုင္တယ္ မူဆလင္မွ တရားက်င့္ႏိုင္တယ္၊ ခရစ္ယန္မွ တရားထိုင္နွိုင္တယ္ တရားက်င့္ႏိုင္တာ မဟုတ္ပါ။ လူသားမွန္ရင္ ဘာသာတရားမရွိသည့္တိုင္ တရားထိုင္နိုင္ပါတယ္။  ေလာက သံုးပါး၊ သံုးဆယ့္တစ္ဘုံမွာ လူသားေတြအတြက္သာ ဘာသာတရားရွိတာပါ။ နတ္ျပည္ (၆) ထပ္၊ ႐ူပျဗဟၼာ (၁၆)ဘံု၊ အ႐ူပျဗဟၼာ(၄)ဘံု၊ ငရဲ၊ တိရိစၧာန္၊ ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ဘံုတို႕မွာ ဘာသာတရားမရွိပါ။ တရား ထိုင္ျခင္းသည္ တရားက်င့္ျခင္း သည္။ အဆင့္အတန္း သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဌာန မဟုတ္ပါ လူမွန္ရင္ တရားထိုင္ခြင့္ တရားက်င့္ခြင့္ရွိပါတယ္။
ဥပမာ။ ဘာ၀နာသည္ ေဆးနဲ႔တူတယ္။ ေရာဂါျဖစ္ေနတဲ့ လူတိုင္းကိုယ္နဲ႔ အဆင္ေျပမယ့္ ေဆးကို သံုးစြဲႏိုင္သလိုပဲ၊ လူတိုင္း တရားထိုင္ႏိုင္ပါတယ္။ ယေန႕ေခတ္မွာ လူေတြမွာ စိတ္ဓာတ္အား က်ဆင္း ေရာဂါ ခံစား ေနၾကရတယ္။ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာတိုးတတ္လာေတာ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ယိုယြင္းလာၾကတယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ က်ဆင္း လာေတာ့ စိတ္ဓာတ္အားေတြပါ က်လာတယ္။ လူအမ်ားစုသည္ စိတ္ဆင္းရဲမႈကို ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ရန္ အတြက္ တရား စခန္းကို မ်ားေသာအားျဖင့္ လာေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀ထြက္ေပါက္အတြက္ လာေနသူကေတာ့ ရွိေတာ့ ရွိပါတယ္။ စိတ္ဆင္းရဲမႈကို ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္တယ္လို႔ ေျပာလိုက္တာယံုၾကည္မႈ မရွိဘူးလို႔ ဆိုလိုခ်င္တာမ ဟုတ္ပါ။ ကိုယ္အားတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ တခ်ဳိ႕လည္း ကိုယ့္အိမ္မွာ တတ္ႏိုင္သေလာက္ တရားထိုင္ျခင္း အလုပ္ကို လုပ္ၾကတယ္။
ယေန႔ေခတ္ သိပၸံပညာေတြဘယ္ေလာက္ပဲ တိုးတတ္တိုးတတ္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို အစားထိုးကုသ မေပးႏိုင္ေသးပါဘူး။ စိတ္ဆိုလို႔ ေျပာရအံုးမယ္ ဗုဒၶစာေပအရ  စိတ္ဟာ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုးမွာ ျပန္႔ႏွံ႔ေနတာမဟုတ္ပါ။ ထြက္ေလ၀င္ေလ အေပၚမွာ တည္ေနတယ္။ ထြက္ေလ၀င္ေလမရွိတာနဲ႔ စိတ္လည္း မရွိေတာ့ ရုပ္ေကာင္ပုတ္ပဲက်န္လိုက္တယ္။ အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ ရုပ္ပိုင္းမွာလာတဲ့ စိတ္သည္ ႏွလံုးသားအလယ္မွာ ပံုညုက္ေစ့ပမာ တည္ရွိတယ္လို႔ ရွိပါတယ္ ဆိုက္ကိုလိုဂ်ီအရေတာ့ စိတ္ဟာ ထြက္ေလ၀င္ေလႏွင့္ ႏွလံုး သားမွာ ဆက္စက္ျပီးတည္ေနတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဥပမာ။ လွ်ပ္စစ္မီးေခ်ာင္းမွာ ဒီအတိုင္းထားရင္ မီမလင္းပါ။ လွ်ပ္စစ္ မရွိဘူးေပ့ါ။ စက္မွာလည္း သူ႕အလိုလိုဆို မီးမထြက္သလို ဒိုင္နမိုကလည္း သူ႕ အလိုလိုမီးမထြက္ဘူး။ သူတို႔ အားလံုးေပါင္းမွ မီးထြက္သလို ထြက္ေလ၀င္ေလ ႏွလံုးသားနဲ႔ေပါင္းမွ စိတ္ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုက္ကိုလိုဂ်ီ နည္းအရဆိုပါတယ္။ ဘယ္လိုပင္ဆိုေစကာမူ စိတ္သည္လူတစ္ေယာက္အတြက္ အင္မတန္အေရး ၾကီး တယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိရွိျပီးျဖစ္ပါတယ္။ တရားထိုင္ျခင္း စိတ္ကို ျငိမ္းခ်မ္းေစတယ္ဆုိတာ တရားထိုင္ဖူး တရား မွတ္ဖူးတဲ့ လူတိုင္းသိပါတယ္။ တရားထိုင္တာ ဘာမွေျပာစရာမလိုပါဘူး။ လူ႔ဘ၀ဆိုတာလည္း အမွား ေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ေနရာတစ္ခုပါ။ တစ္ၾကိမ္တခါေတာ့ လူတိုင္းမွားဖူးၾကမွာပါ။
နိဂံုးအေနနဲ႕ တရားထိုင္ျခင္း ဘာ၀နာသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသာမက ကမၻာလူသားမ်ားအတြက္ ေရွး ဘုရားရွင္အဆူဆူတို႔ ေလာကလူသားေတြအတြက္ ေဟာၾကားခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ဘယ္တရားစခန္း၊ ဘယ္ သင္ တန္း မွ၊ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့တရားေတာ္ေတြကို ေက်ာ္လြန္ျပီး သင္ၾကားပို႔ခ်တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီစာကို ေရးျဖစ္တာ ဘယ္သူ႕ကိုမွ၊ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းကိုမွ ထိခိုက္နစ္နာ ေစလိုျခင္း မဟုတ္ပဲ စဥ္းစားမိတာေတြကို ေရးျဖစ္သြားတာပါ။ ဘာကိုမွ ရည္ရြယ္ ထားျခင္းမဟုတ္ပါ သေဘာထားအျမင္ကို တင္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း။ ။
သတၱ၀ါခမ္းသိမ္း၊ တရားကိန္း၊ ေအးခ်မ္းသာယာ ရွိေစေသာ္။ ။

No comments:

Post a Comment