Thursday, December 9, 2010

ဘဝဆိုတာာ ေပ်ာ္စရာလား

မိမိခႏၶာရဲ့ အျပစ္မျမင္ေတာ့ သူမ်ားခႏၶာရဲ့ အျပစ္ကို မျမင္ဘူး။ မိမိခႏၶာရဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ၊ အသုဘေတြက ခႏၶာရဲ႕ အျပစ္ေတြပဲ။ တစ္ေလာကလံုးလည္း ခႏၶာနဲ႔တည္ေဆာက္ထားတာ။ ဘဝတိုင္း ဘဝတိုင္းက ခႏၶာေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ ္ထားတာ။ ရုပ္နာမ္ေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတာ။ ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြဟာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ တရားေတြ၊ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ တရားေတြကို မျမင္ႏိုင္တဲ့အတြက္ သံသရာမွာေပ်ာ္တယ္၊ သံသရာကို မျငီးေငြ႕ဘူး။ သံသရာမွာေပ်ာ္ေတာ့ သံသရာလည္တာေပ့ါ။ ေပ်ာ္ရင္ လည္မွာပဲ။ လည္တာၾကာရင္ ျမဳပ္ဖို႔ မေသာခ်ာေပဘူးလား။ အဝီစိေရာက္တဲ့အထိကို ျမဳပ္သြားမွာ။ ေလာကသံသရာၾကီးဟာ ေဘးေတြရန္ေတြ အမ်ားၾကီးပဲ။ မိမိတို႔သိတဲ့ ေဘးရန္အႏၱရာယ္ေတြထက္ မသိတဲ့ေဘးရန္အႏၱရာယ္ေတြက အမ်ားၾကီးပါ။ မိမိခႏၶာကိုယ္ေတြထဲမွာ ေရာဂါေတြျဖစ္ေနတာ ေတာ္ေတာ္နဲ႔မသိပါဘူး။ ေနာက္မွသိတာ…

ဥစၥာပည္းေတြက်ေတာ့ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးက ႏွိပ္စက္တယ္။ မိမိတို႔ ခႏၶာကိုယ္ၾကီးက်ေတာ့ (၉၆)ပါးေသာ ေရာဂါေဝဒနာ ေတြ က အမ်ဳိးမ်ဳိးႏိွပ္စက္တယ္။ မိမိတို႔စိတ္ကိုက်ေတာ့ ကိေလသာေတြက ႏွိပ္စက္ေနတယ္။ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေတြ ရွိပါလ်က္နဲ႔၊ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ကို ရေအာင္မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟက အျမဲတမ္း ေႏွာင့္ယွက္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကသံသရာၾကီးဟာ အႏၱရာယ္ေတြ အင္မတန္ကိုမွ မ်ားပါတယ္။ သံသရာကို မီးပံုၾကီးလို ျမင္ရမယ္။ ေဟာဒီသံသရာၾကီးဟာ လူသတ္ကြင္းပဲ၊ (၃၁) ဘံုဟာ လူသတ္ကြင္း။ အျမဲတမ္းအသတ္ခံေနရတဲ့ေနရာဟာ (၃၁)ဘံုပဲ။ (၃၁)ဘံုကို ဇရာကလည္းႏွိပ္စက္တယ္။ဗ်ာတိကလည္းႏွိပ္စက္တယ္၊မရဏကလည္းႏွိပ္စက္ျပန္တယ္၊ဝဋ္ေၾကြးေတြကလည္း ႏွိပ္စက္ေသးတယ္။ ကိေလသာကလည္းႏွိပ္စက္တယ္၊ ခႏၶာမွန္သမွ်ကို ဝိုင္းျပီးႏွိပ္စက္ေနတယ္။ ကိုယ့္ရင္ထဲက ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟက ကိုယ့္ကုိျပန္ႏွိပ္စက္တယ္။ “သံကိုသံဖ်က္ သံေခ်းတက္္” ဒီသံကျဖစ္တဲ့ သံေခ်းက ဒီသံကိုျပန္ျပီး ဖ်က္ဆီးပစ္သလို…ကိုယ့္ရင္ထဲက ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြက ဒီခႏၶာကိုယ္ကုိပဲ ညစ္ႏြမ္းေအာင္၊ ပ်က္စီးေအာင္၊ အပါယ္က်ေအာင္ ျပန္ျပီးလုပ္တယ္။ အတိတ္အတိတ္က ပါလာတဲ့ဝဋ္ေၾကြးေတြကလည္း မညွာဘူး။ အတင္း ႏွိပ္စက္ေနတယ္။ က်ဳိးေအာင္၊ ကန္းေအာင္၊ ေသေအာင္ႏွိပ္စက္တယ္။ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏကလည္း ႏွိပ္စက္တယ္၊ ခႏၶာရထားတဲ့သူ မွန္သမွ်ဟာ တစ္ေန႔က်ရင္ေသရမွာပဲ။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ခႏၶာရတဲ့ပုဂၢဳိလ္မွန္သမွ်ဟာ…
သတ္ကြင္းထဲေရာက္ေနသလိုပဲ။ သတ္ကြင္းထဲေရာက္ေနရင္ ဟိုဘက္ကပစ္၊ဒီဘက္ကပစ္၊ ေရွ႕ကပစ္၊ ေနာက္ကပစ္ ေရွာင္လို႔ကို မရဘူး။ ခႏၶာရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာလည္း ဘယ္လိုမွ ေရွာင္လို႔မရဘူး၊ ေဆးေတြဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း တန္းခိုးေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိရွိ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ေသတာပဲ။ အဲဒီလို ခႏၶာရဲ့အျပစ္၊ သံသရာရဲ့အျပစ္ကို ဘာျဖစ္လို႕ ို႔မျမင္ၾကတာလည္းဆိုေတာ့ ကုသိုလ္ေတြလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒိ႒ိေတြ၊တဏွာေတြ ဦးစီးတာမ်ားလို႔ပါ။ကုသိုလ္လုပ္တယ္၊ ငါကုသိုလ္လုပ္ေနတယ္၊ ကုသိုလ္လုပ္တာလည္းငါပဲ၊ ေနာက္ဘဝခံစားရမွာလည္းငါပဲလို႔ထင္ေနတယ္။ “ငါထင္တာက သကၠာယဒိ႒ိ ”။ ကုသိုလ္ရဲ့အက်ဳိးေပးကို သာယာတာက တဏွာ။ တစ္ဘဝတစ္ဘဝဆက္တိုက္ေနတာပဲ မျပတ္ဘူးလို႔ ယူဆတဲ့သေဘာက “သႆတဒိ႒ိ” သႆတဒိ႒ိဆိုတာ“ သကၠာယဒိ႒ိ” က ဆင္းသက္လာတာ၊ အမွန္ကငါဆိုတာမရွိဘူး။ ရုပ္၊ နာမ္၊ သေဘာမွ်ပဲမဟုတ္လား..

ေျပာတာကအျပစ္မရွိပါဘူး၊ သမုတ္သစၥာအေနနဲ႔ေျပာရမွာပဲ။ ပရမတၳသစၥာအေနနဲ႔ေတာ့သိေနရမယ္။ သေဘာေပါက္ ္ေနရမယ္။ ဒိ႒ိေၾကာင့္အယူမွား၊ အမွတ္မွား၊ အသိမွားေတြ မျဖစ္ရေလေအာင္သတိထားရမယ္။ ဗုဒၶဘာသာဟာ ဘာသာေတြထဲမွာ အျမတ္ဆံုးဆိုတာ ဒီပရမတၳတရားေတြ၊ သစၥာတရားေတြကို သိျမင္လို႔ပဲ။ ဘယ္ဘာသာမွ် သိေအာင္မလုပ္တတ္ဘူး။ ဗုဒၶဘာသာမွာပဲ သစၥာေလးပါးကို က်က်နန ေဟာတတ္တာ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ လွဴတဲ့အခါမွာ တရားနာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရွိတယ္။ မနာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရွိတယ္။ တရားနာတဲ့အခါမွာ မွတ္မွတ္သားသားနာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရွိတယ္။ ေပါ့ေပါ့ဆဆနာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရွိတယ္။ တရားမနာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ဘာမွ်မသိဘူးေပါ့။ ေပါ့ေပါ့ဆဆနာတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကလည္း ေသေသခ်ာခ်ာမသိပါဘူး။ တရားလည္းနာတယ္ တရားလည္းအားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကသိတယ္။ မလႊဲသာမေရွာင္သာလို႔ လုပ္ေနရတဲ့အလုပ္ကို ဘဝဝဋ္ေၾကြးအရ လုပ္ေနရေသာ္လည္းပဲ မေပ်ာ္ေမြ႕ဘူး၊ သံသရာကို ျငီးေငြ႕တယ္၊ ခႏၶာကိုလည္းျငီးေငြ႕တယ္ ခႏၶာအျပစ္၊ သံသရာအျပစ္ကို ျမင္တယ္။ လုပ္ငန္းနဲ႔စိတ္ဓာတ္က မတူပါဘူး။ လုပ္ငန္းက ဘဝေပးအေျခအေနအရ မလႊဲသာမေရွာင္သာတဲ့အလုပ္ေတြ လုပ္ေနရေသာ္လည္းပဲ၊ စိတ္ကနိဗၺာန္ကို အျမဲတမ္းရည္ရြယ္ေနတယ္။ (၃၁) ဘံု သံသရာထဲမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ က်င္လည္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ မက္မက္ေမာေမာနဲ႔ က်င္လည္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။

က်ားေတြ၊ ဆင္ေတြ၊ ေျမြၾကီးေတြ၊ ကင္းေျခမ်ားၾကီးေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိတဲ့ ေတာၾကီးထဲကို မလႊဲသာမေရွာင္သာလို႔ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔နဲ႔ ျဖတ္သန္းသြားရတဲ့သေဘာ။ အႏၱရာယ္ေတြမ်ားလြန္းလို႔ ေတာထဲမွာ ေနကို ိုမေနခ်င္တဲ့သေဘာ။ (၃၁)ဘံုလည္းဒီအတုိင္းပဲ။ စီကာစဥ္ကာမေျပာတတ္ေသာ္လည္းပဲ၊ ရင္ထဲမွာ(၃၁) ဘံုကို မီးပံုၾကီးလိုျမင္တယ္၊ လူသတ္ကုန္းလိုျမင္တယ္၊ (၃၁)ဘံုကိုသမုဒၵရာၾကီးလို ျမင္တယ္၊ သဲကႏၱာရၾကီးလိုျမင္တယ္၊ (၃၁) ဘံုကို သားရဲတိရိစၦာန္ေပါ့မ်ားျပီး အင္မတန္မွ ေၾကာက္စရာေကာင္း နက္ရႈိင္းတဲ့ ေတာအုပ္ၾကီးလို ထင္တယ္၊ ဥာဏ္ပညာဦးစီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္က ေကာင္းေကာင္းထင္တယ္။ ဥာဏ္ပညာ မဦီးစီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက (၃၁) ဘံုမွာ…

ေရာက္ရာဘဝ ရအာရုံနဲ႔ေပ်ာ္ေနၾကတာပ ဲ။ ငယ္တဲ့သူေတြကလည္း ငယ္တဲ့အေလွ်ာက္၊ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္း ေတြနဲ႔ကစားၾက၊ ရုပ္ရွင္ေတြၾကည့္ၾက၊ လူလတ္ပိုင္းေတြက်ေတာ့လည္း အလုပ္ေတြနဲ႔ေပ်ာ္၊ ရာထူးနဲ႔ေပ်ာ္၊ ပစၥည္းနဲ႔ေပ်ာ္၊ ဇနီးခင္ပြန္းသားသမီးေတြနဲ႔ေပ်ာ္၊ ေပ်ာ္လို႔ကိုုမဆံုးႏိုင္ဘူး။ အသက္ၾကီးတဲ့သူေတြက်လည္းအသက္ၾကီးတယ္လို႕ မေပ်ာ္ႏိုင္ဘူးလို႔မထင္နဲ႔ ေျမးေတြ၊ ျမစ္ေတြ၊ ေခြးေတြ၊ ေၾကာင္ေတြနဲ႔ေပ်ာ္ေနၾကတာပဲ။ သားသမီး အရင္းမရွိတဲ့ သူေတြလည္း တပည့္ေတြနဲ႔ေပ်ာ္ေနၾကတာပဲ။ ဆင္းဆင္းရဲရဲ လုပ္ေနရတဲ့သူကလည္း ေခြ်းေတြဒီးဒီးက်ေနပါေစ၊ ေပ်ာ္ေနတာပဲ။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာသမားကေတာ့ ပိုျပီးေပ်ာ္တာေပါ့၊ ေသာက္ၾက စားၾက၊ ကာမဂုဏ္ေတြခံစားၾကနဲ႔ ဘဝကိုခံစားဖို႔၊ ေပ်ာ္ပါးဖို႔လို႔ျမင္တယ္။ ဘဝကိုပန္းတိုင္အေနနဲ႔ျမင္တယ္။ ဘဝလြတ္္ေျမာက္ေရးကို ထည့္ကိုမစဥ္းေတာ့ဘူး။ ဘဝေကာင္း ဘဝျမတ္၊ ေကာင္းသထက္ေကာင္း ျမတ္သထက္ျမတ္၊ အဲဒါဆို သူ႔ရဲ့ဘဝက ကမ္းကုန္ျပီ။ ဘဝေကာင္း ဘဝျမတ္ ရဖို႔ပဲ၊ သူလုပ္သမွ် ကုသိုလ္ေတြက ဘဝေကာင္း ဘဝျမတ္ရဖို႔ပဲ၊ ေကာင္းေကာင္းခံစားဖို႔ပါပဲ။ အဓိက ဒါပါပဲ။ လူအမ်ားစုဟာလည္း အဲဒီလိုပဲျမင္ၾကတယ္။

ဘဝကို သာယာသဖြယ္၊ ျမတ္ႏိုးသဖြယ္လို႔ထင္ေနၾကတယ္။ ဘဝကိုေပ်ာ္စရာရႊင္စရာလို႔ပဲျမင္ေနၾကတယ္ထင္တယ္။ ေပ်ာ္စရာ ရႊင္စရာေတြရဲ့ေနာက္မွာ မခ်ိမဆံ့ ဒုကၡေရာက္ေနတာကိုေတာ့ မျမင္ဘူး။ ကိုယ့္ေဆြကိုယ့္မ်ဳိးေတြ ကိုယ့္မ်က္စိေရွ႕မွာတြင္ ေသေသသြားၾကာတာအမ်ားၾကီးပါပဲ။ ဘယ္ရာက္သြားမွန္းမသိဘူး။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ အပါယ္ေလးပါး ေရာက္သြားၾကတာေပါ့။ ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့ဆေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားရဲ့ ဆံုဆည္းရာေပါ့ဗ်ာ။ ခဏခဏ ေရာက္ဖူးေနတဲ့ ဆံုဆည္းရာေနရာမွာပဲ ျပန္ဆံုတာမဟုတ္ဘူးလား…

ဒါေၾကာင့္ေက်းဇူးရွင္မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက…
ခင္ဗ်ာတို႔လုပ္ေနတာ အကုန္လံုး အလြဲအေခ်ာ္ေတြခ်ည္းပဲ လို႔မိန္႔ေတာ္မူတာ။ သံသရာလည္ေၾကာင္းေတြပဲ လုပ္ေနတာ မလြဲဘဲေနပါ့မလား။ တစ္ေန႔လာလည္း စားဝတ္ေနေရးလုပ္လိုက္၊ အိပ္လိုက္၊ ေနာက္တစ္ေန႔လာလည္း စားဝတ္ ္္ေနေရးလုပ္လိုက္၊ အိပ္လိုက္ဆိုေတာ့ ရုပ္ေတြ နာမ္ေတြ၊ အေၾကာင္းအက်ဳိးေတြ သိပါဦးေတာ့မလား။ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္းမသိေတာ့ ေလာဘျဖစ္လိုက္၊ ေဒါသျဖစ္လိုက္၊ ေမာဟျဖစ္လိုက္ဆိုေတာ့…အကုသိုလ္ေတြက စုဘူးၾကီးနဲ႕ ဲ႔ျပည့္က်ပ္ေနျပီ။ စုတိပ်က္ေၾကြလို႔ စုဘူးၾကီးဖြင့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘယ္ေရာက္ဖို႔မ်ားမလဲ။ လူတစ္သိန္းတစ္ေယာက္ သုဂတိမေရာက္တဲ့။ အမ်ားစုက ဆံုဆည္းရာဆိုတဲ့ အပါယ္ေလးပါးေရာက္သြားတာပဲ။ အပါယ္ေလးပါးကို တစ္ၾကိမ္က် ျပီးျပီဆိုရင္လည္း အကုသိုလ္ကံေဟာင္းေတြက ဆက္ကာဆက္ကာ အက်ဳိးေပးေတာ့တာ။ သုဂတိဘံုကိုျပန္ေရာက္ဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္ခဲယာဥ္းသြားျပီ။ ခဲယာဥ္းပံုနဲ႔ပတ္သတ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက မဇၥ်ိမနိကာယ္၊ ဗာလပ႑ိတသုတ္မွာ “လိပ္ကန္းႏွင့္ ထမ္းပိုး ” ဥပမာကို ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ မ်က္စိႏွစ္ဖက္လံုးကန္းေနတဲ့ လိပ္ကန္းၾကီးတစ္ေကာင္ဟာ မဟာသမုဒၵရာၾကမ္းျပင္မွာ ေျခဦးတည့္ရာေလွ်ာက္သြားေနတယ္။ အႏွစ္တစ္ရာမွ်တစ္ၾကိမ္၊ ေရမ်က္ႏွစ္ျပင္ေပၚကို ေခါင္းေလးေပၚလာျပီးအသက္ရွဴေလ့ရွိတယ္။

အဲ့ဒီသမုဒၵရာအတြင္းမွာပဲ အေပါက္တစ္ခုသာရွိတဲ့ ထမ္းပိုးတစ္ေခ်ာင္းဟာ ေရမ်က္ႏွာျပင္မွာေပၚျပီး အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာကို ေမ်ာ့ခ်င္သလိုေမ်ာာ့ေနတယ္။ အဲဒီထမ္းပိုးငယ္ရဲ့ အေပါက္ထဲ လိပ္ကန္းရဲ့ဦးေခါင္းဟာ စြပ္မိဆိုတာ လြယ္ပါ့မလား။ မလြယ္ဘူး အင္မတန္မွကို ခဲယာဥ္းပါတယ္။ မျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို ခဲယာဥ္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လိပ္ကလည္းမေသဘူး၊ ထမ္းပိုးကလည္းမေဆြြးဘူး၊ သမုဒၵရာေရကလည္းမခန္းဘူးဆိုရင္ေတာ့ ႏွစ္ပါင္းကုေဋကဋာ၊ ကမၻာေပါင္း ကုေဋကုဋာၾကာတဲ့အခါမွာ စြပ္ႏိုင္တဲ့အခြင့္အလမ္း ရွိပါေသးတယ္တဲ့။ ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ျပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ဆိုတဲ့ အပါယ္ေလးဘံုကို ေရာက္ေနတဲ့လူေတြ လူျပန္ျဖစ္ဖို႔၊ နတ္ျပန္ျဖစ္ဖို႔ဆိုတာ ထမ္းပိုးအေပါက္ထဲ လိပ္ကန္းရဲ့ဦးေခါင္း စြပ္ႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းထက္ကို အဆေပါင္းရာေထာင္မက ခဲယာဥ္းေသးတယ္ဆိုေတာ့၊ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ အပါယ္ေလးပါးေရာက္မွာ အင္မတန္ေၾကာက္ဖို႔မေကာင္းေပဘူးလား။
ဒါေၾကာင့္မို႔ အပါယ္ေလးပါး က်ေစႏိုင္တဲ့ အကုသိုလ္ေတြမလုပ္မိေအာင္ ေရွာင္ရမယ္။

No comments:

Post a Comment