Friday, December 31, 2010

ဗ်ာလအေၾကာင္း တစိတ္တေစာင္း

မိမိလူမ်ဴိး ပတ္၀န္းက်င္၌ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ၾကသည့္ ဘုရားပုထိုးေစတီ စေသာဘာသာေရး အေဆာက္အဦး ပရ၀ုဏ္အတြင္းတြင္ တံခြန္ကုကၠား အလံေတြနဲ႔အတူ တြဲျပီးေတြ႕ရတာကေတာ့ ဟသၤာ၊ ျခေသၤ့၊ဗ်ာလ -စေသာ ဒ႑ာရီဆန္ဆန္ အထိမ္းအမွတ္ သေကၤတ ရုပ္ထုမ်ားကို ေတြ႔ရပါသည္။ ထိုအထဲတြင္ ဗ်ာလလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္ေလသည္ ကမၻာစကတည္းက လူမ်ဴိးတိုင္း ဘာသာတိုင္း၌ ၄င္းလူမ်ဳိးတို႔၏ ဒ႑ာရီ ဆန္ေသာ အထိမ္းအမွတ္ သေကၤတ ရုပ္ထုမ်ားရွိခဲ့ၾကသည္။ အလားတူပင္ ရခိုင္လူမ်ဳိး၌လည္း ဒ႑ာရီဆန္ေသာ အထိမ္းအမွတ္ သေကၤတရုပ္ထုတစ္ခုရွိသည္။ ၄င္းမွာ ဗ်ာလ ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ဗ်ာလ အေၾကာင္းကို သိသေလာက္ အနည္းငယ္ တင္ျပလိုက္ပါတယ္၊ အမ်ားသိတဲ့အတိုင္း “သဇင္ပန္းခိုင္ တျမဳိင္ျမိဳင္ ရခိုင္ဘုရားေပါင္း ” ဆိုပင္ဆိုျငင္းေသာ္လည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အခက္အခဲေၾကာင့္ လူေရာက္နည္းပါးမႈမွာ မွန္ေသာ္လည္း ဘုရားပုထိုး ေစတီမ်ားမွာ ယေန႔တိုင္ ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ အျဖစ္ရပ္တည္ေနသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ “လွည္း၀င္ရိုးသံ တညံတညံ ပုဂံ ဘုရားေပါင္း ”  ေလာက္ လူသိမ်ားပါခဲ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ၄င္းဗ်ာလ ရုပ္ထုကို ကမၻာကပင္ မဆိုထားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ပင္ လူအေတာ္မ်ားမ်ား မသိရွိၾကေသးေပ။ ရခိုင္ေဒသ၌ ၄င္းဗ်ာလ ရုပ္ထုကို ေရွးေဟာင္းေစတီပုထိုးမ်ား၏ ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာမ်ားတြင္ ပုံသ႑ာန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေသာ ေရွးေဟာင္းလက္ရာ အေမြအႏွစ္အျဖစ္ ေတြ႕ရွိႏိုင္ပါသည္။ ၄င္း သတၱ၀ါကို ရခိုင္ လူမ်ဳိးတို႕က “ ဗ်ာလ ”  ဟုေခၚဆိုခဲ့ၾကသည္၊ အဆိုပါ ဗ်ာလမွာ ရခိုင္ လူမ်ဳိးတို႕၏ ေရွးရိုးစဥ္ဆက္ တစ္ေလွ်ာက္ရွိခဲ့ေသာ ဒ႑ာရီဆန္ေသာ သတၱ၀ါျဖစ္သည္။ ၄င္း “ဗ်ာလ” ကို သီခ်င္း ကဗ်ာ ရသ အမ်ဳိးမ်ဳိး ခံစားေရးဖြဲ႕ သီကုံးၾကသည္။ ရခိုင္ဘုရင္ အဆက္ဆက္ ဗ်ာလရုပ္ထုျဖင့္ ေစတီ ပုထိုး၊ လိုင္ဂူ၊ ျမိဳ႕ရိုး ျပသဒ္ နန္းေတာ္ေတြကို အလွဆင္ၾကသည္၊ ၄င္း ဗ်ာလကို သတၱ၀ါ ကိုးမ်ဴိး၏ ေကာင္းျမတ္ေသာ ခြန္အား စြမ္းအင္ ရွိေသာ သတၱ၀ါတို႕၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ထားသည္။ ယင္းသို႔ သတၱ၀ါ ကိုးမ်ဳိး၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားႏွင့္ ေပါင္းစပ္ထားျခင္းေၾကာင့္  “န၀ ရူပ ဗ်ာလ ” လည္း ေခၚသည္။ အဆိုပါ “န၀ ရူပ ဗ်ာလ” ရုပ္တြင္ ပါရွိသည့္ သတၱ၀ါကိုးမ်ဳိး၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားမွာ-
၁။ ျခေသၤ့ ေျခ၊ လက္
၂။ ဆင္ ႏွာေမာင္း
၃။ သမင္ မ်က္လံုး
၄။ ျမင္း နားရြက္
၅။ ၾကက္တူေရြးလွ်ာ
၆။ စာမရီ အျမီး
၇။ က်ား ပါးစပ္
၈။ ၾကံ ခ်ဳိ
၉။ ျခဴး (ငါးၾကင္း)ကိုယ္ တို႕ျဖစ္သည္။
ထို႔ကဲ့သို႔ ထူးျခားေသာ စြမ္းအင္ရွိသည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို တစ္ေကာင္းတည္း ျဖစ္ေအာင္ ေပါင္းစပ္ ထားျခင္းမွာလည္း  ဗ်ာလ၏ ထူးျခားမႈကို ရည္ညြန္းထားသည့္ အဓိပၸါယ္ျဖစ္သည္။ ဗ်ာလတြင္ပါရွိသည့္ အစိတ္အပိုင္းမ်ား အနက္ ၾကက္တူေရြးလွ်ာသည္ စကားပရိယာယ္ ၾကြယ္၀ျခင္း လည္းေကာင္း၊ ေဒါင္းအျမီးသည္ လွပတင့္တယ္ျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ ျမင္း နားရြက္သည္ အၾကားအာရုံ ထက္ျမတ္ျခင္းကို လည္းးေကာင္း၊ သမင္ မ်က္စိသည္ အျမင္အာရုံ စူးရွျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ ျခဴးတို႕၏ ကိုယ္ထည္သည္ လ်င္ျမန္ ဖ်က္လတ္ျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ ၾကံ့ ခ်ဳိ၊ ျခေသၤ့၊ လက္၀ါး၊ ဆင္ႏွာေမာင္းတို႔သည္ စြမ္းအင္ၾကီးမာျခင္းတို႔ကို လည္းေကာင္း အသီသီး ကိုယ္စားျပဳပါသည္။ အဆိုပါ သတၱ၀ါ ကိုးမ်ဳိးတို႔၏ အစိတ္အပိုင္းျဖင့္ တန္းဆာဆင္အပ္ေသာ သတၱ၀ါအား ထားရွိျခင္းျဖင့္  “အဗ်ာေလာ- ေဘးအေပါင္း ကို မျဖစ္ေစတတ္ဘဲ၊ လာေလာ- လာဘ္လာဘကိုသာ ျဖစ္ေစတတ္၏ ” ဟု ရခိုင္လူမ်ဳိးတို႔ ယံုၾကည္ထားၾကသည္။ ဗ်ာလကို ရခိုင္ ေ၀သာလီေခာတ္ သာသနိက အေဆာက္အအံုမ်ားတြင္ စတင္ေတြ႔ရွိရသည္။ ယင္းထက္ ေရွးက်ေသာ ရုုပ္ထုမ်ားလည္း ရွိေကာင္းရွိႏုိင္ပါေသးသည္။ မဂၤလာအခမ္းအနားမ်ား၌ သံုးစြဲေသာ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ားတြင္ အနည္းငယ္ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ရခိုင္လူမ်ဳိးတို႕၏ ေရွးေဟာင္း အထိမ္းအမွတ္ တစ္ခုျဖစ္ေသာ “န၀ ရူပ ဗ်ာလ” ကို ေက်ာင္းကန္၊ ေစတီ ပုထိုးမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊ ထင္ရွားေသာ အေဆာက္အဦးမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း စြမ္းအင္ကိုးမ်ဳိး ေပါင္းစု ထားေသာ အေစာင့္အေရွာက္ သတၱ၀ါအျဖစ္ ထားေလ့ရွိပါသည္။ ။

No comments:

Post a Comment